5 законів бізнесу, які вам необхідно знати

#бізнес

Дослідники вже давно знають про існування в житті людей і суспільства певних закономірностей – соціально-психологічних феноменів. І незалежно від того, піддаються вони логічному поясненню чи ні, ці ефекти формують поведінку людей і впливають на економіку. Тож якщо ви прагнете успіху в бізнесі, пропонуємо ознайомитися з деякими з них.

  1. «Помилка вижившого»

Ми аналізуємо успіх одиниць, але не знаємо історій мільйонів

«Помилкою вижившого» називають статистичне поняття, коли висновки стосовно якої-небудь групи є неточними внаслідок неправильного відбору в цю групу.

Під час Другої світової війни угорському математику Абрахаму Вальдо доручили визначити, як краще укріпити американські бомбардувальні літаки. Спочатку вважалося, що потрібно аналізувати на предмет пробоїн літаки, що повернулися на базу, та укріплювати ті місця, де їх було найбільше. Але Вальдо заявив зворотне – потрібно звернути увагу передусім на ті літаки, які не повернулися. Адже пошкодження у «виживших» літаках виявилися сумісними із подальшою роботою, відповідно пошкодження зовсім в інших місцях є фатальними.

Коли ми аналізуємо шлях найбільш успішних представників бізнесу і намагаємося віднайти у ньому якісь закономірності, які б допомогли нам, то допускаємо таку ж саму помилку відбору. Адже їхній успіх може бути обумовлений фактором везіння чи якимось суб’єктивними деталями, про які ми не знаємо. Набагато корисніше досліджувати причини і успіхів, і особливо невдач багатьох людей – щоб не повторювати їх.

  1. Ефект Пігмаліону

Очікування інших впливають на наш успіх

Психологи Роберт Розенталь і Ленор Якобсон провівши дослідження, прийшли до висновку, що очікування вчителів впливають на інтелектуальний розвиток учнів. Якщо вчитель вірить в інтелектуальні здібності дитини, він мимоволі починає допомагати і підтримувати її в процесі навчання, створюючи сприятливе середовище для розвитку.

Компанії, де керівники більше дорікають і критикують співробітників, а не підтримують, як правило, залишаються далеко позаду. І навпаки – віра у нас інших людей зміцнює нашу самооцінку, їхні очікування визначають нашу поведінку. Таким чином ми і самі заряджаємося енергією, яка веде нас до успіху.

Читайте також: Ефект Пігмаліона, або Як очікування інших впливають на наш успіх

  1. Переоцінка трендів

Люди схильні вірити в незвичайне поводження систем

Фахівці з трейдингу знають, що не слід панікувати у разі невеликої просадки курсу і не потрібно одразу ж бігти купувати щось при його різкому зростанні. Але новачки кожне коливання сприймають як початок розвитку тренду і можуть наробити помилок. Це пояснюється тим, що люди, які слідкують за чимось впродовж невеликого часу, схильні сприймати кожне коливання як знамення чогось визначного.

Навіть якщо ви дійсно є свідком початку нового тренду, зважте, що економічні системи будуть рухатися по ньому не так швидко, як ви цього очікуєте, і час від часу навіть відкочуватимуться назад.

  1. Ефект вкладу

Люди цінують те, що належить їм, вище його ринкової вартості

Дослідники виявили – об’єкт, якими вони володіють, люди оцінюють вище, ніж якби вони самі купували його. Якщо хтось продаватиме вам свою компанію, він оцінить її набагато дорожче, ніж аналогічну компанію-конкурента. Це стосується і будь-яких товарів, які вам намагаються продати. Завжди слід аналізувати ринкову вартість речей і не орієнтуватися на одну цінову пропозицію. Навіть якщо хтось і не хоче заробити на вас навмисне, він може просто перебувати під ефектом вкладу, який змушує його виставляти неадекватну ціну за свій товар.

  1. Ефект Веблена

Зростання ціни веде до підвищення попиту

Ефектом Веблена називають демонстративне споживання – бажання індивіда продемонструвати свою винятковість через споживання речей, недоступних для більшості. Цей ефект пояснює, чому іноді порушуються закони попиту. Зростання вартості певних іміджевих речей веде не до зменшення, а навпаки до зростання попиту на них. Як це може допомогти у бізнесі? Якщо ви продаєте ексклюзивні товари чи надаєте виняткові послуги, спробуйте збільшувати ціну на них. Покажіть, що вашими клієнтами можуть стати тільки обрані, і отримаєте набагато більше бажаючих поповнити їхні ряди.

Читайте також: 15 ефектів, які ви повинні знати, щоб керувати людьми

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *